Kobiecość w reklamie
Kobieto! Jesteś piękna – niezależnie od wieku, niezależnie od wzrostu, wagi, od objętości w biodrach, od tego, czy włosy masz krótkie, długie, czy może nie masz ich w ogóle; od kształtu twoich ust i zmarszczek pod oczami. Zwykła – niezwykła, jedna z tych, które mijamy co dzień na ulicy, którym mówimy dzień dobry w sklepie, które na świat spoglądają z okna wysokiego wieżowca.
Z okazji Dnia Kobiet, chcielibyśmy przedstawić Wam nasz subiektywny wybór reklam video, pokazujących kobiecość z nieco innej perspektywy. Piękno może mieć wiele oblicz, a kobiety – jeśli tylko zapragną, mogą osiągnąć każdy zamierzony cel. Zobaczcie sami!
- Spot reklamowy Nike – “Dream Crazier”
Nike w swojej najnowszej reklamie porusza problem powszechnych stereotypów, z którymi każdego dnia muszą zmagać się kobiety spełniające swoje pasje i chcące osiągnąć sukces.
Nieidalne, a piękne! Nasz reklamowy numer jeden.
- Dove – “Real Beauty”
Niezwykle kreatywna i poruszająca reklama Dove, skupiająca się na negatywnym wpływie wywieranym przez sztucznie wytworzony w mediach wizerunek kobiety i samoocenę pań. Do reklamy zaproszono artystę rysownika, który szkicował portretowaną kobietę najpierw według jej własnych wytycznych, a następnie według sugestii bliskiej jej osoby. Jak się okazało, kobiety postrzegały same siebie w znacznie bardziej negatywnym świetle, niż miało to miejsce w rzeczywistości.
- Dove – “My Beauty My Say”
Kampania, w której kobiety opowiadają o tym, jak społeczeństwo próbowało narzucić im ich role społeczne, sposób ubierania się i zachowania, opierając się na szkodliwych, utartych przez media stereotypach. Każda z tych kobiet, pomimo przeciwności, odniosła sukces, samodzielnie definiując swój los oraz to, czym piękno jest według nich, a nie narzuconych z góry standardów.
„Moje piękno” („My beauty”) – hasło, które przyświeca reklamie i definiuje piękno każdej kobiety z osobna. Dajemy zdecydowane: TAK! 🙂
- JCPenney – “Here I Am”
Kampania o kobietach z mniejszą lub większą nadwagą. Większość z nich cały życie walczyła z otyłością, niestety na tym jednym polu – żadna z nich nie odniosła sukcesu. Odniosły go jednak w innych miejscach – kariera każdej z nich jest u szczytu i wszystkie one stopniowo nauczyły się akceptować swoją wagę, rozumiejąc, że z jej powodu nie są wcale gorszymi ludźmi.
- Aerie – “#AerieReal”
Marka Aerie zasłynęła tym, że w swoich reklamach nie upiększa modelek Photoshopem. Strategia ta nie tylko umocniła pozycję koncernu na rynku, ale też zwiększyła jego dochody! Seria “Real Talk” to swobodne, naturalne rozmowy z pracującymi dla nich modelkami, które mają szanse powiedzieć o tym, co znaczy dla nich występowanie w kampanii bez cyfrowych upiększaczy.
Podsumowując – marka Dove konsekwentnie, już od paru lat, przekazuje widzom obraz kobiety naturalnej, niedoskonałej, ale indywidualnie pięknej. W tym roku zaskoczyła nas również kampania Nike, pokazująca kobiety silne i pełne pasji, a co za tym idzie, nie zawsze wyglądające perfekcyjnie i zjawiskowo.
Drogie Panie, reklama kobieca to nie tylko perfekcyjne cyborgi, dzieła doskonałych chirurgów, zastępu kosmetyczek i dietetyczek, o doskonałych proporcjach, wysportowanej, pozbawionej wad sylwetce, gładkiej cerze, wielkich oczach i pełnych ustach. Reklama kobieca może być prawdziwa, do czego przekonają Was, mamy nadzieję, nasze przykłady. Bądźcie sobą!