Manequin Challenge w reklamie Dove

Ponieważ bardzo lubimy takie wyzwania, jak Mannequin Challenge, przyjrzymy się jego zastosowaniu w reklamach telewizyjnych. Na pierwszy ogień, idzie znana i lubiana przez rzesze kobiet marka Dove i ciekawa reklama z wykorzystaniem Manequin Challange.

Marka Dove (należąca zresztą do koncernu Unilevera), skorzystała z usług londyńskiej agencji Ogilvy&Mather i wyprodukowała spot reklamowy, przedstawiający kobiety, w różnym wieku i w różnym kolorze skóry, zastygające niczym manekiny.

 

Nowa kampania prowadzona jest w ramach działań „Dove Real Beauty”. Trwa 60 sekund. Kobiety podczas zakupów, nagle, zastygają, przestają się poruszać. Obok nich stoją manekiny. Hasło kończące reklamę to: „A teraz niech manekiny upodobnią się do nas”. Błyskotliwe wykorzystanie trendu, panującego w Internecie, wspaniale wpisało się w wartości kreowane przez markę – każda kobieta jest inna, a sylwetki realnych kobiet różnią się znacznie, od tych prezentowanych w mediach i w witrynach sklepowych, dzięki czemu każda kobieta jest wyjątkowa i piękna.  Poza tym poruszona zostaje bardzo ważna kwestia związana z kobietami – kultura masowa wymaga od nich, bycia tak szczupłym, wysokim „idelanym” rozmiarowo jak manekiny, co jest zwyczajnie niemożliwe, ze względu na indywidualne predyspozycje i uwarunkowania. Okazuje się, że Manequin Challenge oprócz dobrej zabawy może także przekazywać wartości moralne.