Reklama zewnętrzna w promocji – czyli poradnik, jak pozyskać nowych klientów?
Ciągle powtarza się, że reklama to najprostsza i najlepsza forma pozyskania nowych klientów. I to ciągle prawda.
Poradnik, proponowanym na naszym blogu, przedstawimy formy reklamowe, które istnieją i wskazuje te, które mają najistotniejszy wpływ na promocję marek.
Na pierwszy ogień idzie, dotychczas najpopularniejsza forma reklamy – reklama outdoorowa, czyli mówiąc po polsku reklama zewnętrzna.
Reklama outdoorowa, czyli reklama zewnętrzna, w język branżowym również nazywana digital out-of-home (DOOH).
Jej celem jest dostarczenie przekazu reklamowego na ulicach miast, w konkretnych miejscach (ale na zewnątrz, a nie w budynkach), najczęściej z treścią dopasowaną do danego miejsca (local advertising). Główne cechy reklamy zewnętrznej to jej dostępność – praktycznie każda osoba będąca w jej pobliżu może ją zauważyć. Przykłady reklamy outdoorowej to: billboardy, tablice reklamowe, informacyjne, citylight (plakaty w gablotach podświetlane lampami ledowymi), infokioski, reklamy wielkoformatowe, szyldy, reklamy stosujące wyświetlacze ledowe.
Badania pokazują, że taka reklama jest dobrze odbierana przez jej odbiorców, ponieważ jest niskodrażniąca i małoinwazyjna. Reklama zewnętrzna charakteryzuje się również brakiem deklaratywności, co jest ogromnym plusem dla konsumentów – klient nie musi korzystać z internetu, kupić gazety czy włączać telewizji, żeby zobaczyć reklamę. Dostaje ja podaną na tacy, praktycznie bez wysiłku. Według amerykańskich danych reklama ta gwarantuje również ponad trzykrotny zwrot z tej inwestycji.
Przykłady działań outdoorowych:
Billboardy
Wielkoformatowe tablice prezentujące treści reklamowe w formie graficznej – duże plakaty. Umieszczane przy ulicach, drogach, na blokach, budynkach, także poza obszarami zabudowanymi. Praktyczna informacja: najczęściej wymiary billboardu to 6×3 metry.
Najciekawsze billborady to oczywiście te najbardziej kreatywne, w których nie chodzi już tylko o kolorowy wydruk reklamowy. Billbordy przestrzenne, jak np. wielka maszynka do golenia, która ogoliła trawę 😉 czy reklama pasty do zębów, dzięki której Twoje zęby są w stanie zerwać metalowy stelaż, przyciągną o wiele więcej odbiorców niż te płaskie w formacie 2D.
Cityboardy
Reklama interaktywna, zawieszona za szybą z tworzywa sztucznego i podświetlona. Często spotykany na wiatach przystankowych, latarniach lub wolnostojący.
Comments are closed.