Perspektywy 9 Hills Festival 2018
Film/Animacja zapowiadająca festiwal.
OUTDOOR / MATERIAŁY DRUKOWANE
Plakaty: 1: ogólny promujący festiwal / 2: program / 3: dodatkowy promujący miasto
Ulotka festiwalowa z mapką i wydarzeniami
Zaproszenie
Identyfikator
SOCIAL MEDIA
Facebook: zdjęcie w tle / zdjęcia do wydarzeń
Grafiki do postów na Facebooka
DISPLAY
Perspektywy 9 Hills Festival to wydarzenie organizowane od 2016 roku w Chełmnie, na 9 wzgórzach, w województwie Kujawsko-Pomorskim. Małe miasto, które posiada wiele pięknych zabytków, takich jak kościoły, czy efektowny Ratusz Miejski, z urokliwymi bramami i podwórkami, co roku w sierpniu staje się zagłębiem alternatywnej sztuki i kultury. Podczas wydarzenia prezentowane są działania artystyczne z zakresu m.in.: teatru, muzyki, performanceu, instalacji, malarstwa, fotografii, czy rzeźby. Miasto zamiera na chwilę, by stać się nietuzinkowym miejscem, w którym mieszkańcy i artyści tworzą jedną wspaniałą całość.
Festwial swoją nazwę zawdzięcza po pierwsze: położeniu – Chełmno bowiem umiejscowione jest na dziewięciu wzgórzach, a po drugie: dziewięciu mitycznym Muzom, których opiekunem był Apollo. Logo, branding festiwalu opiera się właśnie o dziewiątkę.
W każdej odsłonie festiwalu prezentowana jest jedna z 9 Muz Apolla. I tak rok w rok, wychodząc od Apolla, każdej Muzie przypisywana jest znana postać z Chełmna, adekwatnie do wykonywanej przez nią „sztuki” czy rzemiosła. Osoba ta żyje i tworzy w Chełmnie lub pochodzi z tego urokliwego miasteczka. Ideą festiwalu jest pokazanie siły Chełmna nie tylko jako miasta – ale przede wszystkim jego Mieszkańców.
W trzeciej edycji festwialu Muzą przewodnią była Polihymnia – muza śpiewu, pieśni i poezji. Twarzą wydarzenia została Patrycja Błaszak, która jako skrzypaczka z wspaniałym dorobkiem idealnie wpisywała się w trzecią edycję festwialu, gdzie motywem przewodnim stała się muzyka . Patrycja urodziła się w Chełmnie i współpracuje z wieloma wybitnymi pedagogami, dużymi zespołami orkiestrowymi oraz mniejszymi kameralnymi. Jest laureatką wielu europejskich konkursów, stypendiów międzynarodowych oraz festiwali muzycznych. Wzięła udział w Festiwalu Kameralnym Grieg in Bergen oraz w Festiwalu Muzyki Kameralnej w Oslo. Niedawno z Orkiestrą Symfoniczną w Oslo wykonała koncert podwójny a-moll na skrzypce i wiolonczelę op. 102 Johannesa Brahmsa.
Identyfikacja wizualna festiwalu skupiona została na prezentacji miasta i muzy, która pokazana została jako skrzypaczka, ale w abstrakcyjnym ujęciu, przecięta na pół, co sugeruje jej rozerwanie między rodzinnym miastem, a Oslo, gdzie mieszka i tworzy. Przecięcie dobrze oddaje także idee nieszablonowego doboru wydarzeń festiwalowych. Na cieniu, za postacią widnieje miasto, tak, żeby odbiorca identyfikował festiwal z tym właśnie miastem. W identyfikacji wyróżnia się umiejscowienie logo na ciemnoczerwonym tle – stały element wpisany w ideę festiwalu.
Agencja Jele przygotowała – outdoor/materiały drukowane: plakaty, ulotki / mapki festiwalowe; materiały do social media: posty na Facebooka, zdjęcia w tle i do wydarzeń / szablony postów / indywidualne grafiki do postów na Facebooka / display: banery Google Ads / animacja i film: animacja zapowiadająca festiwal / reportaż z wydarzenia